Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Aκμή-Πως να την καταπολεμήσετε:Τι δούλεψε για μένα και τι όχι



Στο ποστ αυτό θα ασχοληθώ με ένα θέμα που είμαι σίγουρη απασχολεί πάρα πολλές νεαρές  γυναίκες και δυστυχώς εγώ δεν αποτελώ εξαίρεση. Σκοπός που δεν είναι να διαφημίσω ακριβώς προϊόντα αλλά να καταθέσω την εμπειρία μου μετά από 8+ χρόνια πειραματισμού μια διάφορα προϊόντα και τεχνικές για καταπολέμηση της ακμής για να σας βοηθήσω και εσάς ανάλογα.

Το πρόβλημα μου με την ακμή ξεκίνησε γύρω στα 13 μου. Τότε θυμάμαι είχα βγάλει άπειρα μαυράκια και λίγα σπυριά με πύον και είχα πανικοβληθεί. Είχα πάει σε δερματολόγο ο οποίος μου έδωσε ένα τυπικό σαπουνάκι καθαρισμού και μια κρέμα να την βάζω για 2 φορές την ημέρα. Στην αρχή είδα κάποια διαφορά αλλά μετέπειτα η δράση τους, όπως και με τα περισσότερα προϊόντα που  δοκιμάζεις μετά από καιρό, άρχισε να εξασθενεί. Ιδιαίτερα όταν αδιαθετούσα το πρόβλημα ήταν αρκετά έντονο. Το καλό είναι ότι από κείνη την περίοδο μέχρι τα 17 μου δεν είχα βαριά ακμή με κύστες αλλά είχα αρκετά μαυράκια και μικρά σπυράκια σε όλο μου το πρόσωπο και σώμα τα οποία ήταν αρκετά για να με κάνουν να νιώθω "κάπως".
Προσωπικά πιστεύω μετά από πολλούς πειραματισμούς ότι σαφώς και η ακμή δεν είναι εύκολη υπόθεση και δεν είναι κάτι που μπορείς να ξεφορτωθείς με ένα απλό σαπουνάκι καθαρισμού. Χρειάζεται να καταπολεμήσεις την ακμή όχι μόνο τοπικά αλλά και φροντίζοντας το σώμα σου και την υγεία σου γενικότερα. Θυμάμαι κάπου είχα διαβάσει ότι η εμφανής ακμή είναι σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά με το σώμα σου και συμφωνώ 100%. 'Οπως και να έχει, θα παρουσιάσω κάποια προϊόντα αλλά και κάποιες θεραπείες που έχω δοκιμάσει και με βοήθησαν ή δεν με βοήθησαν ή είχαν το εντελώς αντίθετο αποτέλεσμα από ότι περίμενα.


1.)Θεραπείες καθαρισμού στην Αισθητικό

'Οταν  είχα ξεκινήσει να εμφανίζω μαυράκια η μόνο λύση για να απαλλαγώ έστω και προσωρινά από τα μαύρα στίγματα μου, ήταν η επίσκεψη σε αισθητικό για καθαρισμό και απόφραξη των πόρων. Η διαδικασία είχε ως εξής: ατμός, απολέπιση, εξαγωγή σμήγματος με ειδικό εργαλείο ή μπατονέτα, μάσκα, κρέμα/τζελ. Η διαδικασία ήταν αρκετά επίπονη για να πω την αλήθεια και διαρκούσε περίπου 1 1/2 ώρα. Για 1 εβδομάδα μετά τα πειραγμένα σημεία ήταν ελαφρώς πρησμένα και είχα κόκκινα σημαδάκια τα οποία δεν ήταν και ότι καλύτερο αλλά μετά το δέρμα μου είχε επιστρέψει στο φυσιολογικό του.
Για τα μαύρα στίγματα όντως δουλεύει ο καθαρισμός και επίσης δίνει μια καθαρότητα και μια λάμψη στο δέρμα αλλά δεν έχω παρατηρήσει καμία διαφορά σε μεγαλύτερα σπυράκια, μπορώ να πω ότι τα έβγαλε περισσότερο στην επιφάνεια.
Παλιά έκανα καθαρισμό  σε επαγγελματία αισθητικό 2-3 τον χρόνο αλλά τώρα κάνω μόλις 1 φορά τον χρόνο μιας και τα μαύρα μου στίγματα έχουν υποχωρήσει αρκετά. Εάν δεν μπορείτε να ξεφορτωθείτε τα μαύρα στίγματα στο σπίτι με κοινά προϊόντα θα σας συνιστούσα να επισκεφτείτε μια έμπειρη αισθητικό να σας κάνει καθαρισμό εις βάθος αλλά για τις υπόλοιπες που έχουν άλλο τύπο ακμής, η θεραπεία καθαρισμού ίσως φουντώσει το πρόβλημα.


2.)Καθαριστικά σαπουνάκια

'Εχω αγοράσει τόσα πολλά σαπουνάκια από τα 14 που πλέον έπαψα να τα μετρώ λολ. ΄Ολα όσα πήρα από το σουπερμάρκετ ήταν μέτρια προς χάλια μπορώ να πω, τα υπόλοιπα που αγόρασα από φαρμακείο, πολυκαταστήματα και διαδίκτυο με κάποιες εξαιρέσεις έμεινα ευχαριστημένη. Επειδή είναι πάρα πολλά και δεν μπορώ να τα απαριθμήσω όλα ένα ένα λεπτομερώς θα σας πω μόνο αυτά τα που με έκαναν την καλύτερη εντύπωση: το Vichy purete thermale purifying cream, τo Clarifying facial cleanser PHA της Neostrata και από φυσικά προϊόντα ένα σαπουνάκι με ιαματική λάσπη της βουλγάρικης Refan και ένα υγρό κρεμώδης σαπούνι με κατσικίσιο γάλα και μικροσκοπικούς κόκκους απολέπισης από το Εtsy (http://www.etsy.com/listing/99672905/acne-whipped-soap-facial-scrub-with?ref=related-7)



3.)Προϊόντα απολέπισης-scrub
Tα προϊόντα απολέπισης ήταν ανέκαθεν μέσα στα πρώτα 3 πράγματα που χρησιμοποιούσα για να απομακρύνω ρύπους και φραγμένους πόρους. Έχω δοκιμάσει σχεδόν όλα τα απολεπιστικά του σουπερμάρκετ (όπως της Clean and Clear, της Garnier, της Νivea) κάποια από φαρμακείο και κάποια από το διαδίκτυο.
Η σχέση μου με τα απολεπιστικά προσώπου και σώματος είναι μια σχέση αγάπης και μίσους μπορώ να πω. Υπήρχαν απολεπιστικά με μεγάλους κόκκους που έχουν αφήσει μικροτραυματισμούς στο δέρμα μου για να μην πω ότι χειροτέρεψαν λιγάκι το πρόβλημα αλλά υπήρχαν και προϊόντα που με βοήθησαν αρκετά. Θεωρώ ότι ένα ήπιο απολεπιστικό με μικρούς κόκκους όταν χρησιμοποιείται 1 φορά την εβδομάδα απομακρύνει αποτελεσματικά τα νεκρά κύτταρα και φωτίζει το πρόσωπο αλλά εάν έχετε πολλά μεγάλα σπυράκια δεν θα το συνιστούσα με τίποτα εκτός και αν είναι πολύ μικροί και στρογγυλοί οι κόκκοι ούτως ώστε να μην ερεθίζουν το δέρμα.


4.)Μάσκες με 'Αργιλο

Οι μάσκες με άργιλο είναι ιδιαίτερα δημοφιλής για όσα άτομα έχουν πρόβλημα με ακμή και είπα και εγώ να τις δοκιμάσω. Υπάρχουν διαθέσιμες στα φαρμακεία, σε πολυκαταστήματα ομορφιάς σε πολύ καλές τιμές.
Για να είμαι ειλικρινής, δεν εντυπωσιάστηκα αλλά ούτε και έμεινα δυσαρεστημένη. Οι μάσκες αργίλου όντως κάνουν δουλειά υπό την έννοια ότι απορροφούν το περιττό σμήγμα αλλά ταυτόχρονα ξηραίνουν το πρόσωπο και το κάνουν να φαίνεται πιο άτονο-κάτι που δεν μου άρεσε γιατί είμαι αρκετά χλωμή και οι μάσκες αργίλου με έκανα να φαίνομαι προσωρινά λιγάκι σαν φάντασμα--εκτός και αν έβαζα βάση και ρουζ.
Τις μάσκες αργίλου θα τις συνιστούσα μόνο σε όσες έχουν πολύ λιπαρό δέρμα με έντονη ερυθρότητα και κόκκινα σημάδια από ακμή αλλά για όσες έχουν μεικτό, άτονο δέρμα με ήπια ακμή σαν και εμένα δεν θα τις συνιστούσα καθόλου.


5.)Τόνερ

Τα τόνερ για όσες δεν γνωρίζουν είναι καθαριστικά υγρά που τα βάζεις μετά από καθαρισμό με σαπούνι για να απομακρύνουν  τυχών σμήγμα που έμεινε από τον καθαρισμό ή υπολείμματα προϊόντων και για να προετοιμάσουν το δέρμα για την εφαρμογή κρέμας. Τα περισσότερα τόνερ του εμπορίου έχουν μια μικρή δόση αλκοόλ για καλύτερο έλεγχο της λιπαρότητας.
Έχω δοκιμάσει περίπου 5-6 τόνερ τα τελευταία 5 χρόνια και ακόμα δεν έχω καταλάβει αν με έχουν βοηθήσει ή αν έχουν κάνει το πρόβλημα ελαφρώς χειρότερο. Το καλό είναι ότι με την χρήση τόνερ δεν γυαλίζει το πρόσωπο μου τόσο πολύ αλλά σε κάποιες περιοχές τονίζουν την  ήδη υπάρχουσα ξηρότητα που έχω.
Εάν σκέφτεστε να πάρετε τόνερ πάρετε κάτι ήπιο χωρίς αλκοόλ ή δοκιμάστε απλό ροδόνερο που υπάρχει στα σουπερμάρκετ το οποίο είναι ενυδατικό και καλμάρει την κοκκινίλα από σπυριά.


6.)Άλλα τοπικά  προϊόντα για ακμή

Σε αυτήν την κατηγορία κατατάσσω τα προϊόντα τα οποία έχουν έξτρα γρήγορη δράση κατά της ακμής όπως στικ, κρέμες, τζελ, αλοιφές, λαδάκια, αυτοκολλητάκια κ.α

Εχώ δοκιμάσει 1-2 στικ με tea tree oil αλλά δεν έκανα εντελώς τίποτα. Επίσης έχω δοκιμάσει κρέμες ταχείας δράσεις από το φαρμακείο με μέτρια αποτελέσματα που μου άφησαν το δέρμα μου ξηρό. Τα λαδάκια ειδικά για ακμή με έχουν βοηθήσει ώς προς την λάμψη και τα σημαδάκια αλλά θέλει προσοχή γιατί το 80% των φυτικών ελαίων προκαλεί ακμή και είναι δύσκολο να βρεις κάτι καθαρό και οργανικό.

Αυτό που με έχει βοηθήσει περισσότερο εδώ όσο κουλό και να ακούγεται είναι κάτι κάτι αυτοκολλητάκια που πήρα από το διαδίκτυο από το ασιατικό site sasa.com και κόστιζαν μόνο  4 ευρώ (χωρίς τα ταχυδρομικά) και λέγονται Νexcare acne patches. Yπάρχουν επίσης και στο ebay:

Tα αυτοκολλητάκια  αυτά έρχονται σε διάφορα μεγέθη στο πακέτο combo των 32 κομματιών. Τα παίρνεις και τα κολλάς σε σπυριά με πύο που εξέχει και τα αφήνεις τουλάχιστο 8 ώρες (όταν κοιμάσαι δηλαδή ) και το πρωί τα ξεκολλάς και μαζί με το αυτοκόλλητο θα δεις να βγαίνει και το πύον ενώ το σπυράκια θα έχει σμικρυνθεί σε μέγεθος. Για μένα προσωπικά έχει δουλέψει τις περισσότερες φορές και μέχρι την επόμενη μέρα είχε απορροφήσει το περισσότερο πύον με αποτέλεσμα να μπορώ να καλύψω το σπυράκι πιο εύκολα με βάση. Τώρα μου έχουν πάει όλα αλλά λόγω τιμής και αποτελεσματικότητας, σίγουρα θα τα ξαναπάρω.


7.)Διατροφή και συμπληρώματα διατροφής

Και περνάμε σε ένα άλλο εξίσου σημαντικό κεφάλαιο που πολλοί αγνοούν στην καταπολέμηση της ακμής και είναι η διατροφή και τα συμπληρώματα διατροφής.

Είμαι σίγουρη ότι έχετε ακούσει ότι η σοκολάτα και τα γλυκά είναι μύθος και ότι δεν προκαλούν ακμή αλλά η αλήθεια είναι κάπου στην μέση, με βάση την δική μου εμπειρία και κάποιων άλλων beauty blogger. H σοκολάτα και τα γλυκά γενικά, δεν μπορούν να προκαλέσουν ακμή από μόνα τους αλλά σε περίπτωση που έχετε ήδη πρόβλημα με συχνή κατανάλωση γλυκών και άλλων μη ευεργετικών τροφών, το πρόβλημα ακμής γίνεται χειρότερο.

Μετά από αρκετούς προσωπικούς πειραματισμούς και έρευνα πάνω σε αυτό έχω καταλήξει στις εξείς τροφές που καλό είναι να τις περιορίσετε εάν θέλετε να δείτε διαφορά (ειδικά )σε περίπτωση που δεν σας βοηθούν οι τοπικές θεραπείες): γάλα αγελάδας, αναψυκτικά, χυμοί φρούτων με προσθήκη ζάχαρης, αλκοολούχα ποτά, γλυκά με ψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και γάλα, πατάτες τηγανητές, άσπρο ψωμί, καλαμπόκι και  τα παράγωγα του, κόκκινο κρέας με λίπος,  επεξεργασμένα αλλαντικά μπέργκερ του εμπορίου, πίτσα, γαριδάκια, σνακ με πολύ αλάτι, ορισμένα θαλασσινά όπως μύδια στρείδια και τα συναφή και γενικά όλα τα έτοιμα επεξεργασμένα γεύματα.


Τροφές που ενδέχεται να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της ακμής είναι: μπρόκολο, καρότα, ντομάτα, αγκινάρα, όλα τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, σκόρδο, νιφάδες βρώμης
αυγά βραστά, πρόβειο/ κατσικίσιο γιαούρτι,  σολωμός  στην σχάρα ή ελαφρώς μαριναρισμένος με μυρωδικά και ελαιόλαδο, κοτόπουλο βραστό ή στην σχάρα χωρίς λίπος, πράσινο τσάι, λεμόνι, ανανάς, μπανάνα, φρούτα του δάσους (μούρα, φράουλες), σταφύλια, παστά φρούτα και κολοκυθόσποροι.

'Πρωτου ξεκινήσετε να αλλάξετε τις διατροφικές σας συνήθειες καλό είναι να κάνετε ένα τεστ για να αποκλείσετε την ύπαρξη κάποιου ορμονικού προβλήματος σε ειδικό ενδοκρινολόγο ή γυναικολόγο. Υπάρχουν κοπέλες με ορμονικές διαταραχές που αντιμετωπίζουν έντονο πρόβλημα ακμής και χρειάζονται εξειδικευμένη θεραπεία.

Για όσες έχουν πολύ ήπιο ορμονικό πρόβλημα ή Προ-εμμηνορυσιακό σύνδρομο με έξαρση ακμής και όλα τα συναφή, θα πρότεινα 50 mg  ψευδάργυρο (δύο φορές την ημέρα από φαρμακείο) από το φαρμακείο. Προσωπικά με έχει βοηθήσει αρκετά και έχω παρατηρήσει ότι αν και δεν εξαφανίστηκε τελείως το πρόβλημα, τα σπυράκια είναι αρκετά λιγότερα και φεύγουν πιο γρήγορα από ότι συνήθως.



Αυτά... ελπίζω να βοήθησα. Αν έχετε οτιδήποτε να σχολιάσετε πάνω σε αυτό το θέμα, θα ήθελα να μάθω την άποψη σας :)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...